Om een inzicht te krijgen welke mogelijkheden onze oplossing biedt, onderstaande uitleg op basis van een praktisch voorbeeld.
Stel, je hebt een pizzeria en je verkoopt drie soorten pizza's. Daarnaast verkoop je ook flessen wijn, nl. wit en rood.
Je maakt binnen je "menu" twee categorieën aan, nl. pizza en drank
Je voegt drie producten toe, nl. de drie soorten pizza die je verkoopt (bolognese, hawaii en quatro formaggi). Voor deze pizza's kan je aparte prijzen instellen per formaat (small, medium, large). Deze producten voeg je toe onder de categorie "Pizza". Bijkomend voeg je twee producten toe onder "Drank", nl. fles rood en fles wit. Voor beiden kan je een prijs instellen voor 50cl of 75cl.
Indien je wenst kan je per product ook werken met extra's, die worden doorgerekend aan de klant. Zo kan je bijvoorbeeld bij een pizza "Extra kaas" als extra optie gaan definiëren aan een vooraf ingestelde prijs.
Je kan meerdere locaties toevoegen als afhaalpunt. Werk je met levering, dan kan je meegeven tot waar je al dan niet levert. Per afhaalpunt kan je (afwijkende) werktijden opgeven (deze kunnen verschillend zijn voor afhaal en bezorging).
Als je dat wenst kan je ook werken met kortingscodes die permanent of tijdelijk geldig zijn (bv. de code CORONA2020 geeft 5€ korting op uw bestelling)
Via de back-office en geautomatiseerde e-mails kan je eenvoudig de bestellingen opvolgen. Standaard is er steeds een uur voorzien als minimum tijd tussen een bestelling en levering/afhaal, maar dit kan worden aangepast indien nodig (bv. enkel bestellen voor 11:00 voor afhaal op dezelfde dag)
Ook de klant kan zijn bestelling opvolgen via geautomatiseerde e-mails. Voor de klant wordt eveneens een gebruikersaccount met wachtwoord aangemaakt bij de eerste bestelling. De klant kan ten allen tijde het wachtwoord laten resetten via een "wachtwoord vergeten"-procedure.
Betaling kan gebeuren cash bij afhaal of levering, of je kan ervoor kiezen om Mollie als online betalingsplatform te integreren. Wij raden het laatste aan.
Werk je enkel via cash betaling, dan is er geen sprake van transactiekosten.
Kies je voor online betaling, dan betaalt de verkoper een transactiekost per bestelling (wordt in mindering gebracht door Mollie op uw verkoopsprijs).
Klik hier voor de actuele tarieven
Overtuigd van onze oplossing?
Stuur ons dan een bericht en ontvang een link naar de demo omgeving die je een idee geeft hoe bezoekers in de toekomst producten zullen kunnen bestellen. Wij sturen bovendien een handleiding mee die meer informatie geeft over de beheerdersomgeving, het Mollie platform en hoe je bestellingen en betalingen kan opvolgen in de toekomst, wanneer je besluit onze oplossing te gebruiken; we tonen je dus hoe het product werkt en sluiten een overeenkomst af indien we tot een akkoord komen. Het akkoord geldt steeds voor een minimum termijn van 3 maanden.